RAMOWY ROZKŁAD DNIA
R AMOWY ROZKŁAD DNIA
Nie zawsze możliwe jest sztywne trzymanie się planu dnia.
Zajęcia mogą być modyfikowane lub łączone w zależności od potrzeb.
Część zajęć może odbywać się poza przedszkolem.
6:15 – 8:00Schodzenie się dzieci, w kącikach zainteresowań, przygotowywanie pomocy do zajęć i zabaw z pomocą dzieci.
8:00 – 9:00Zabawy ruchowe, dydaktyczne i zabawy umuzykalniające, ćwiczenia usprawniające rozwój dzieci.
9:00 – 9:30Czynności sanitarno-higieniczne, przygotowanie do śniadania, ŚNIADANIE.
9:30 – 10:30Zajęcia edukacyjne i wychowawcze oparte o podstawę programową, zabawy zorganizowane rozwijające aktywność: umysłową, muzyczną, plastyczną, artystyczną i ruchową.
10:30 – 12:00Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące podstawę dziecka, zabawy zorganizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki.
12:00 – 12:45Czynności sanitarno-higieniczne, przygotowanie do obiadu, OBIAD, mycie zębów.
12:45 – 13:30 Odpoczynek poobiedni z elementami muzykoterapii/bajkoterapii
13:00 – 15:30 Warsztaty tematyczne: PlAY WITH ME, ENGLISH ON-LINE, KARATE, DRUŻYNA KANGURA, LOGO GRATKA, MAGIA TEATRU, WESOŁE NUTKI, ZUMBA, ROBOTYKA, KULINARNIE i MANUALNIE, MALI ODKRYWCY
i inne zgodnie z harmonogramem.
13:45 – 14:30 Czynności sanitarno-higieniczne, PODWIECZOREK.
15:00 – 17:00 Kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, omówienie wydarzeń dnia, rozchodzenie się dzieci
17:00 – 18:00 Dyżur dla dzieci pozostających dłużej w przedszkolu, DRUGI PODWIECZOREK, swobodne gry i zabawy pod opieką pedagogów. Oczekiwanie na rodziców.
Według podstawy programowej wychowania przedszkolnego podstawowymi formami organizacyjnymi zajęć w przedszkolu powinny być zabawy dowolne dzieci oraz ruch/zabawy na świeżym powietrzu.
Proporcje organizowania zajęć mają na calu prawidłowy rozwój
psychoruchowy oraz odpowiedni przebieg wychowania i kształcenia dziecka.
Organizacja pracy przedszkola odbywa się z zachowaniem wszelkich środków bezpieczeństwa
oraz higieny zgodnie z Wewnętrznymi Procedurami Bezpieczeństwa.